Ik heb een beetje onderzoek gedaan naar de 4L60E-transmissie in de '03- en '04-trucks. Mijn conclusie is dat deze transmissie behoorlijk zwak is. Is dit waar??
Hier is wat ik heb gevonden...
Het kost niet veel prestatieverbetering voordat mensen beginnen te praten over transmissiekoelers. (OK, ik kan een supercharger zien) Echt waar? Hoeveel vermogen kan deze transmissie in standaardconfiguratie aan?
Het plaatsen van een Corvette-servo roept in sommige forums zorgen op. Kan dat echt schade aanrichten?
Mijn handheld tuner kan de schakeldruk verhogen. Hoeveel is te veel?
De tuner kan ook het koppelbeheer uitschakelen (wat trouwens een hoop lol is), maar sommige forums zeggen dat het uitschakelen ervan de doodsteek (voor de transmissie) is. Is de transmissie echt zo zwak?
Ik weet zeker dat een deel of alles hiervan gegrond kan zijn als je bij elk stoplicht vol gas geeft, maar zijn deze zorgen alleen voor leuk, pittig rijden geldig?
Ik dacht dat de transmissie in onze trucks behoorlijk robuust was. Maar nu begin ik me af te vragen. Uw gedachten???
Hier is wat ik heb gevonden...
Het kost niet veel prestatieverbetering voordat mensen beginnen te praten over transmissiekoelers. (OK, ik kan een supercharger zien) Echt waar? Hoeveel vermogen kan deze transmissie in standaardconfiguratie aan?
Het plaatsen van een Corvette-servo roept in sommige forums zorgen op. Kan dat echt schade aanrichten?
Mijn handheld tuner kan de schakeldruk verhogen. Hoeveel is te veel?
De tuner kan ook het koppelbeheer uitschakelen (wat trouwens een hoop lol is), maar sommige forums zeggen dat het uitschakelen ervan de doodsteek (voor de transmissie) is. Is de transmissie echt zo zwak?
Ik weet zeker dat een deel of alles hiervan gegrond kan zijn als je bij elk stoplicht vol gas geeft, maar zijn deze zorgen alleen voor leuk, pittig rijden geldig?
Ik dacht dat de transmissie in onze trucks behoorlijk robuust was. Maar nu begin ik me af te vragen. Uw gedachten???