Chevy SSR Forum banner

4L60E Transmissie. Is het echt zo zwak??

1 reading
3.2K views 10 replies 10 participants last post by  TXNSSR  
#1 ·
Ik heb een beetje onderzoek gedaan naar de 4L60E-transmissie in de '03- en '04-trucks. Mijn conclusie is dat deze transmissie behoorlijk zwak is. Is dit waar??

Hier is wat ik heb gevonden...

Het kost niet veel prestatieverbetering voordat mensen beginnen te praten over transmissiekoelers. (OK, ik kan een supercharger zien) Echt waar? Hoeveel vermogen kan deze transmissie in standaardconfiguratie aan?

Het plaatsen van een Corvette-servo roept in sommige forums zorgen op. Kan dat echt schade aanrichten?

Mijn handheld tuner kan de schakeldruk verhogen. Hoeveel is te veel?

De tuner kan ook het koppelbeheer uitschakelen (wat trouwens een hoop lol is), maar sommige forums zeggen dat het uitschakelen ervan de doodsteek (voor de transmissie) is. Is de transmissie echt zo zwak?

Ik weet zeker dat een deel of alles hiervan gegrond kan zijn als je bij elk stoplicht vol gas geeft, maar zijn deze zorgen alleen voor leuk, pittig rijden geldig?

Ik dacht dat de transmissie in onze trucks behoorlijk robuust was. Maar nu begin ik me af te vragen. Uw gedachten???

#2 ·
Er zijn een paar dingen om rekening mee te houden. Ten eerste zijn onze vrachtwagens zwaar. Ongeveer 5000 pond over de weg. Ten tweede zijn ze niet de beste om koel te draaien vanwege het voorste gedeelte van de carrosserie. Met wat je in je profiel hebt, in NM (hete temperaturen), Corvette Servo, 4:10 versnellingen en een chip zou ik investeren in een transmissiekoeler. Heb je ooit iemand horen zeggen dat het toevoegen van een transmissiekoeler ervoor heeft gezorgd dat hun transmissie kapot ging? Het is gewoon goedkope verzekering voor de mods die je al hebt gedaan. Hitte doodt transmissievloeistof, zodra de vloeistof begint af te breken, slijten de koppelingen. Door de vloeistof koel te houden, blijft de transmissie tevreden. Wat betreft het veranderen van de schakeldruk, het verhoogt de temperaturen. Dus als je een tuner gebruikt, erop staat bij het stoplicht en wacht op de tweede versnelling, kan er hitte ontstaan en kan de transmissie slijten. Als je dit bij elk stoplicht doet, zal het er uiteindelijk last van krijgen. Het af en toe doen zal het niet doden. Ook een pittig vertrek vanaf een stoplicht en daarna normaal rijden waarbij de vloeistof weer op normale bedrijfstemperaturen komt, helpt ook. Het enige wat ik ook zou zeggen is dat als je een transmissiekoeler toevoegt, je het geld uitgeeft en een goede koopt. Het zijn echt een van die dingen waar je krijgt waar je voor betaalt.

#5 ·
De standaard 4L60E van de 2003-2004 model trucks is in feite hetzelfde als die in elke 1/2 ton GM pickup van dezelfde periode. Deze bieden routinematig een levensduur van meer dan 150.000 mijl bij gemiddeld gebruik.
Het installeren van een Corvette-servo zal de levensduur van de 2-4 band verbeteren, omdat het helpt slippen te verminderen, ik kan me geen scenario voorstellen waarin het schade kan veroorzaken, tenzij het onjuist is geĂŻnstalleerd.
Het toevoegen van een transkoeler is altijd een goed idee, vooral op een voertuig met koelproblemen zoals de SSR, leid de leidingen eerst door de radiator en dan door de koeler en terug naar de trans. Het is belangrijk om de vloeistof in goede conditie te houden op elke trans, een overstap naar synthetische stoffen helpt hier echt, het is echt het levensbloed van de transmissie.
Het verhogen van de lijndruk via een tune is OK, maar er zijn grenzen, meer is niet altijd beter en hogere druk belast de pomp. Als u de lijndruk wilt verhogen, zou ik een limiet van 225 psi bij volgas in de versnelling op een standaard trans aanraden, dit kan met een meter worden gemeten.
Torque management is ontworpen om de belasting van de trans en de aandrijflijn te verlichten bij hoge belastingen, zoals opschakelen bij volgas. Het prestatieverschil is bijna niet meetbaar, maar het gevoel in de broekzak is er zeker. Op een standaard motor/trans combo zou ik me er niet al te veel zorgen over maken, maar bij het toevoegen van pk's kan het torque management een transbespaarder zijn.

#8 ·
Welke verschillen (indien van toepassing) heeft Chevy aangebracht in de 4L60E tussen de '04 300pk 5.3 en de '05 390pk 6.2???

#10 ·
Welke verschillen (indien van toepassing) heeft Chevy aangebracht in de 4L60E tussen de '04 300 pk 5.3 en de '05 390 pk 6.2???
Ging naar de sterkere 4L65E achter de LS2.

#9 ·
Ja, ik heb mijn L460-transmissie laten reviseren bij 120.000 mijl, ik moest de transmissie verwijderen om de achterste afdichting na 16 jaar te vervangen. Dus, terwijl de transmissie eruit was, gereviseerd, was ongeveer 75% versleten. Nieuwe pompen, schone filterwissel etc.

Ik heb nu 181.531 mijl op mijn 04. En op weg naar de Michigan International rally, ik hoop dat de waardeloze transmissie het haalt.

Dicktator

Attachments