Chevy SSR Forum banner

Skrzynia biegów 4L60E. Czy ona naprawdę jest taka słaba??

2 reading
3.2K views 10 replies 10 participants last post by  TXNSSR  
#1 ·
Trochę poszperałem o skrzyni biegów 4L60E w ciężarówkach z lat 03 i 04. Moim zdaniem ta skrzynia jest dość słaba. Czy to prawda??

Oto, co znalazłem...

Nie potrzeba dużej poprawy osiągów, zanim ludzie zaczną mówić o chłodnicach skrzyni biegów. (OK, widzę doładowanie) Naprawdę? Ile mocy ta skrzynia może obsłużyć w standardowej konfiguracji?

Włożenie serwa Corvette budzi obawy na niektórych forach. Czy to naprawdę może spowodować uszkodzenie?

Mój tuner ręczny może zwiększyć ciśnienie zmiany biegów. Ile to za dużo?

Tuner może również wyłączyć zarządzanie momentem obrotowym (które, nawiasem mówiąc, daje mnóstwo frajdy), ale niektóre fora mówią, że jego wyłączenie to pocałunek (skrzyni) śmierci. Czy skrzynia jest naprawdę tak słaba?

Jestem pewien, że część lub całość tego może mieć sens, jeśli wciskasz pedał do metalu na każdym światłach, ale czy te obawy są uzasadnione tylko dla zabawy, dynamicznej jazdy?

Myślałem, że skrzynia biegów w naszych ciężarówkach jest dość solidna. Ale teraz zaczynam się zastanawiać. Twoje przemyślenia???
 
#2 ·
Jest kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę. Po pierwsze, nasze ciężarówki są ciężkie. Około 5000 funtów na drodze. Po drugie, nie są najlepsze do chłodzenia ze względu na przednią część nadwozia. Mając to, co masz w swoim profilu, będąc w NM (gorące temperatury), Corvette Servo, przełożenie 4:10 i chip, zainwestowałbym w chłodnicę skrzyni biegów. Czy kiedykolwiek słyszałeś, żeby ktoś powiedział, że dodanie chłodnicy skrzyni biegów spowodowało awarię skrzyni biegów? To tylko tanie ubezpieczenie dla modyfikacji, które już zrobiłeś. Ciepło zabija płyn przekładniowy, gdy płyn zaczyna się psuć, zużywają się sprzęgła. Utrzymywanie płynu w chłodzie sprawia, że skrzynia biegów jest zadowolona. Jeśli chodzi o zmianę ciśnienia zmiany biegów, to podnosi temperaturę. Zatem używanie tunera, stanie na nim na światłach i czekanie na drugi bieg może generować ciepło i może zużywać skrzynię biegów. Robienie tego na każdym światłach doprowadzi do tego, że w końcu to zrani. Robienie tego od czasu do czasu nie zabije go. Również energiczne opuszczenie świateł, a następnie normalna jazda, w której płyn wraca do normalnej temperatury roboczej, również pomaga. Jedyną rzeczą, którą również bym powiedział, jest to, że jeśli dodajesz chłodnicę skrzyni biegów, wydaj pieniądze i kup dobrą. Naprawdę są jedną z tych rzeczy, za które dostajesz to, za co zapłaciłeś.
 
#5 ·
Standardowy 4L60E w modelach ciężarówek z lat 2003-2004 jest zasadniczo taki sam jak ten, który można znaleźć w każdym 1/2-tonowym pickupie GM z tej samej epoki. Zazwyczaj oferują one żywotność przekraczającą 150 000 mil przy przeciętnym użytkowaniu.
Instalacja serwa Corvette poprawi żywotność taśmy 2-4, ponieważ pomaga zmniejszyć poślizg, nie wyobrażam sobie żadnego scenariusza, w którym mogłoby to spowodować uszkodzenie, chyba że jest nieprawidłowo zainstalowane.
Dodanie chłodnicy skrzyni biegów jest zawsze dobrym pomysłem, szczególnie w przypadku pojazdu z problemami z chłodzeniem, takiego jak SSR, poprowadź przewody najpierw przez chłodnicę, a następnie przez chłodnicę i z powrotem do skrzyni biegów. Ważne jest, aby utrzymywać płyn w dobrym stanie w każdej skrzyni biegów, przejście na syntetyki naprawdę pomaga, to naprawdę życiodajna krew skrzyni biegów.
Zwiększanie ciśnienia w linii za pomocą tuningu jest w porządku, ale są granice, więcej nie zawsze znaczy lepiej, a wyższe ciśnienie obciąża pompę. Jeśli zamierzasz zwiększyć ciśnienie w linii, sugerowałbym limit 225 psi przy pełnym otwarciu przepustnicy na biegu w standardowej skrzyni biegów, można to zmierzyć za pomocą manometru.
Zarządzanie momentem obrotowym zostało zaprojektowane w celu zmniejszenia obciążenia skrzyni biegów i układu napędowego przy dużych obciążeniach, takich jak zmiany biegów przy pełnym otwarciu przepustnicy. Różnica w osiągach jest prawie nie mierzalna, ale odczucie w siedzeniu jest na pewno. W przypadku standardowego silnika/skrzyni biegów nie martwiłbym się zbytnio, ale przy dodawaniu mocy zarządzanie momentem obrotowym może być oszczędzaczem skrzyni biegów.
 
#10 ·
#9 ·
Tak, miałem moją skrzynię biegów L460 przebudowaną przy 120 000 milach, musiałem wyjąć skrzynię biegów, aby wymienić tylną uszczelkę po 16 latach. Więc, podczas gdy skrzynia biegów była wyjęta, przebudowana, była zużyta w około 75%. Nowe pompy, czysta wymiana filtra itp.

Mam teraz 181 531 mil na moim 04. I zmierzam na Michigan International rally, mam nadzieję, że ta licha skrzynia biegów da radę.

Dicktator
 

Attachments